Grupa Orange dokłada wszelkich starań, aby traktować klientów uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Dowiedz się więcej
OPR, czyli Ograniczone Prawo Rzeczowe polega na wykonywaniu niektórych uprawnień na cudzej rzeczy, przysługujących w zwykłych warunkach właścicielowi.
Użytkowanie i służebność przesyłu to są ograniczone prawa rzeczowe (OPR), zaś umowa najmu, dzierżawy, użyczenia jest prawem zobowiązaniowym. Różnica polega na tym, że ustanawiane prawa rzeczowe są bezterminowe (na czas pozostawienia czynnych urządzeń telekomunikacyjnych) z wpisem do księgi wieczystej (dział III) i zrzec się tego prawa może tylko uprawniony, czyli Orange Polska/spółka z Grupy Orange. Przy umowach zobowiązaniowych obie strony mogą wypowiedzieć łączący je stosunek prawny za odpowiednim okresem wypowiedzenia.
Aby obejrzeć nieruchomość należy skontaktować się z Doradcą Sprzedaży - przekaże on kontakt do Zarządcy nieruchomości, tak aby można było ustalić spotkanie w dogodnym dla Klienta terminie.
Ponieważ sprzedaż nieruchomości odbywa się w drodze negocjacji ostateczna cena uzależniona jest od efektu rozmów.
Aby przystąpić do negocjacji należy skontaktować się z Doradcą Sprzedaży oraz umówić spotkanie. Ofertę zakupu można złożyć zarówno przed, jak i po wstępnych negocjacjach. Może ona zostać dostarczona tradycyjną drogą pocztową, elektronicznie lub osobiście w siedzibie Nieruchomości Orange Polska. Powinna ona zawierać podstawowe informacje, takie jak:
- Proponowana cena zakupu netto.
- Wskazanie, czy ma zostać podpisana umowa przedwstępna, proponowana kwota zadatku, terminy umów przedwstępnej i ostatecznej.
- Proponowane źródło finansowania, harmonogram płatności.
- Jeśli w obrębie nieruchomości znajduje się infrastruktura teletechniczna: zgoda na ustanowienie bezterminowych ograniczonych praw rzeczowych - służebności przesyłu oraz użytkowania.
Nie, umowa zawierana jest na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Ze strony Nieruchomości Orange, w zakładce „Dla Pośredników”, należy pobrać odpowiednią umowę (według rodzaju prowadzonej działalności) i postępować zgodnie z opisem na stronie. W razie wątpliwości prosimy o kontakt na bezpłatną infolinię 800 300 400.
Do 5 dni roboczych od daty złożenia wszystkich prawidłowo wypełnionych dokumentów.
Do 5 dni roboczych od dnia wysłania prawidłowo wypełnionego zgłoszenia Klienta do Contact Center Nieruchomości.
Po otrzymaniu zgłoszenia Klienta pracownik Contact Center Nieruchomości weryfikuje czy dany Klient nie jest już zgłoszony na wybraną nieruchomość. Jeśli nie widnieje w rejestrze Klientów, to Contact Center Nieruchomości potwierdza przyjęcie zgłoszenia Klienta.
Pośrednik, w każdym momencie po zawarciu umowy, może aktualizować listę pracowników upoważnionych do otrzymywania informacji o nieruchomościach Orange. W tym celu przesyła na adres mailowy CC_nieruchomosci@orange.com informacje o upoważnieniu swojego pracownika wraz z wypełnionym i podpisanym przez tę osobę oświadczeniem (wzór oświadczenia stanowi dodatek Nr 1 do umowy pośrednictwa i jest do pobrania na stronie Nieruchomości Orange w zakładce „Dla Pośredników”) oraz odesłanie oryginałów dokumentów na adres Orange Polska, Dział Obsługi Klienta ul. Św. Barbary 2 pok. 805, 00-686 Warszawa.
Intencją zapisu jest nabycie przez Orange Polska autorskich praw majątkowych do utworów stworzonych przez Pośrednika i wydanych Orange Polska w ramach realizacji umowy, o ile takie w ogóle powstaną. To standardowe zapisy w umowach Orange Polska, w przypadku umów pośrednictwa znajdą praktyczne zastosowanie raczej rzadko i mogą dotyczyć np. o prezentacji o twórczym charakterze stworzonych przez Pośrednika i przekazanych Orange Polska np. film promocyjny o nieruchomości należącej do Orange. Art. 10 ma na celu ochronę interesu Orange Polska na wypadek gdyby Pośrednik wydał Orange Polska taki utwór, a Orange Polska przyjęłaby go działając w dobrej wierze, po czym okazałoby się np. że prawami autorskimi dysponowała osoba trzecia i Pośrednik nie był uprawniony do ich przeniesienia na Orange Polska.
Pośrednik powinien przestrzegać warunków umowy oraz zabezpieczyć się w kontaktach ze zgłoszonym Klientem umową z klauzulą poufności w zakresie otrzymywania danych chronionych (np. zgodnie z wzorem oświadczenia o poufności dostępnym na życzenie w Contact Center Nieruchomości).
Tak. Na osoby prowadzące działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami nałożony jest obowiązek posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Pośrednika w obrocie nieruchomościami za szkody wyrządzone w związku z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, zwanego „ubezpieczeniem OC” na podstawie art. 181 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651, z późn. zm.2) i zgodny z Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej Pośrednika w obrocie nieruchomościami (Dz. U. z 2013 r., poz. 1626).
Minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia OC, w odniesieniu do jednego zdarzenia oraz do wszystkich zdarzeń w okresie ubezpieczenia nie dłuższym niż 12 miesięcy, których skutki są objęte umową ubezpieczenia OC, wynosi równowartość w złotych 25 000 euro.
Tak, pracujemy nad rozszerzeniem umowy o wynajem.
Tak.
Nie, na bieżąco wprowadzane są nowe nieruchomości oraz usuwane są nieruchomości sprzedane.
Tak, Pośrednicy mający podpisaną umowę, mogą korzystać z opisów i zdjęć nieruchomości Orange Polska zamieszczonych na stronie internetowej.
Tak, Pośrednicy mający podpisaną umowę, mogą przygotować własny opis oraz zdjęcia i korzystać z nich w celach promocji i reklamy. Opis nieruchomości związany z ustanowieniem ograniczonego prawa rzeczowego dla infrastruktury telekomunikacyjnej Orange Polska musi pozostać w wersji opublikowanej przez Orange Polska. Orange Polska nie wyraża zgody na robienie i publikację zdjęć infrastruktury telekomunikacyjnej Orange Polska.
Nie, nie muszą.
Nie, nie mogą.
Pośrednik powinien dokonać przedłużenia ważności zgłoszenia Klienta, czyli wysłać wypełnione i podpisane zgłoszenie Klienta (wzór zgłoszenia stanowi załącznik nr 4 do umowy) na adres e-mail: cc_nieruchomosci@orange.com.
Tak, Pośrednik w każdym przypadku powinien ponownie zgłosić Klienta jeśli upływa termin ważności zgłoszenia. Wypełnione i podpisane zgłoszenie Klienta (wzór zgłoszenia stanowi załącznik nr 4 do umowy) powinno być wysłane na adres e-mail: cc_nieruchomosci@orange.com.
Nie, jest to umowa otwarta.
Tak, pośrednik może wybrać z ofert dostępnych na stronie www.nieruchomosci.orange.pl te nieruchomości, które chce reprezentować.
Wynagrodzenie wynosi 2% ceny sprzedaży nieruchomości netto, a w sytuacji sprzedaży nieruchomości w ciągu 6 miesięcy od daty zgłoszenia Klienta, pośrednikowi zostanie wypłacone dodatkowe wynagrodzenie w wysokości 1% ceny sprzedaży nieruchomości netto. Do wynagrodzenia należy doliczyć podatek od towarów i usług VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
W przypadku sprzedaży nieruchomości objętych projektem inwestycyjnym lub pakietem wynagrodzenie jest negocjowane pomiędzy Stronami indywidualnie i wymaga podpisania w tym zakresie odrębnej umowy.
Umowa jest zawarta na czas nieokreślony
Pośrednik zgłasza chęć obejrzenia nieruchomości do Contact Center (tel. 800 300 400 lub e-mail CC_nieruchomosci@orange.com).
Pracownik Contact Center Nieruchomości umawia wizję nieruchomości w godzinach od 8.00 do 16.00 w dni robocze po uprzednim zgłoszeniu na skrzynkę funkcyjną lub telefonicznie z minimum dwudniowym wyprzedzeniem.
Wynagrodzenie obliczane jest jako procent ceny sprzedaży nieruchomości netto. Do wynagrodzenia należy doliczyć podatek od towarów i usług VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
Pośrednik otrzyma kontakt do osoby zajmującej się sprzedażą nieruchomości, ale może również kontaktować się z Contact Center (tel. 800 300 400 lub e-mail CC_nieruchomosci@orange.com).
Pośrednik może zrobić zdjęcia nieruchomości we własnym zakresie.
Okres wypowiedzenia umowy wynosi jeden miesiąc.
W większości przypadków jest to możliwe, ale każdorazowo należy to uzgodnić.
Urządzenia techniczne firmy Orange mogą zostać przeniesione po uzgodnieniu i uzyskaniu zgody służb technicznych OPL. Koszt przeniesienia infrastruktury ponosi nabywca nieruchomości.
Pozostaje to kwestią umowną pomiędzy nowym właścicielem nieruchomości, a najemcami.
Dysponujemy szeroką ofertą powierzchni na terenie całej Polski o różnorodnych możliwościach wykorzystania i standardzie. Oferujemy na wynajem/dzierżawę powierzchnie komercyjne – takie jak biura, małe magazyny, garaże, grunty, miejsca parkingowe – oraz powierzchnie pod reklamę.
Proszę skontaktować się z Contact Center (tel. 800 300 400 lub e-mail CC_nieruchomosci@orange.com). Po przyjęciu zgłoszenia Opiekun Regionu umówi spotkanie z lokalnym Zarządcą Nieruchomości.
Tak. Istnieje możliwość, potwierdzonego protokołem przekazania powierzchni przed podpisaniem umowy. Niezbędne jest uzgodnienie podstawowych warunków finansowych umowy oraz wpłata kaucji.Zgoda na wcześniejsze zajęcie powierzchni jest udzielana w formie pisemnej.
Orange Polska nie wynajmuje lokali mieszkalnych. W ofercie znajdują się wyłącznie powierzchnie komercyjne – takie jak biura, magazyny, garaże, grunty i miejsca parkingowe – oraz powierzchnie reklamowe.
Orange Polska wynajmuje nieruchomości bez wyposażenia. Możliwość wynajmu wraz z wyposażeniem istnieje jedynie w szczególnych przypadkach.
W indywidualnych przypadkach, za pisemną zgodą Wynajmującego istnieje możliwość podnajmu dla podmiotów współpracujących z Najemcą na warunkach określonych w umowie, bez prawa do uzyskiwania zysku z podnajmu.
Tak – na warunkach określonych w umowie lub za pisemną zgodą Wynajmującego.
Wszelkie planowane prace adaptacyjne, modernizacyjne i remontowe przedmiotu najmu lub dotyczące jakichkolwiek innych nakładów, powinny być każdorazowo uzgadniane z Wynajmującym i wymagają jego uprzedniej pisemnej zgody. Najemca, po uzyskaniu zgody Wynajmującego na wykonanie prac, zobowiązany jest do uzyskania stosownych pozwoleń i spełnienia wymogów wynikających z przepisów Prawa Budowlanego.
Za utrzymanie porządku i czystości wewnątrz przedmiotu najmu odpowiada Najemca.
Korzystanie przez Najemcę z linii telefonicznych lub internetu jest dokonywane w oparciu o odrębną umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą usług na stronie www.orange.pl
Tak. Dla zabezpieczenia zapłaty czynszu i wszelkich pozostałych roszczeń Wynajmującego w stosunku do Najemcy, mogących wyniknąć z realizacji umowy wynajmu, Najemca wpłaca na konto Wynajmującego kaucję. Kaucja nie podlega waloryzacji i jest zwracana Najemcy w ciągu 14 dni od dnia ustania umowy. Przelewana jest na rachunek bankowy wskazany przez Najemcę, po potrąceniu przez Wynajmującego sum pokrywających poniesione straty, będące następstwem szkód dokonanych przez Najemcę, bądź wynikłych z naruszenia przez Najemcę warunków umowy wynajmu.
Dokumenty do pobrania (Szczegółowe zapisy umowy ustalane są indywidualnie.)